maanantai 2. huhtikuuta 2012

Isaac's Restaurant, Cork, Irlanti 23.3.2012

Lähes jokavuotinen matka Irlantiin alkoi torstai-iltana 22.3. Aer Linguksella on suoria lentoja Irlantiin, mutta kaikilla muilla lentoyhtiöillä matka taittuu vaihdon kautta. Saavuin myöhään illalla Dubliniin, josta jatkoimme seuraavana aamuna Corkiin, Irlannin toiseksi suurimpaan kaupunkiin.  Edestakainen junalippu maksoi huimat 77€, joten suosittelen tutkimaan myös muita vaihtoehtoja. Corkissa on oma lentokenttä, joten myös lentäminen saattaa olla varteenotettava vaihtoehto. Junalla matka kestää kolme tuntia.

Matka taittui kuitenkin leppoisasti irlantilaisen suklaan voimalla ja ikkunasta oli hauska bongailla lehmiä, hevosia ja lampaita.

Perillä olimme sopivasti lounasaikaan klo 13.00. Laukut jätimme rautatieasemalle säilytykseen ja kävelimme lounaspaikkaamme, jonne olimme tehneet pöytävarauksen etukäteen. Isaac's on rento ja kodikas ravintola samannimiesen hotellin yhteydessä.

Lounaslista oli houkutteleva ja listalla oli runsaasti hyvänkuuloisia vaihtoehtoja.

Tilasimme kannullisen talon viiniä ruuan kyytipojaksi.

Minä valitsin ruoaksi salaatin punajuurilla, kananmunalla, chorizolla ja pinattilla. Todella herkullinen annos!

Irlannissa asuva ystäväni päätyi keittoon, joka oli kuulemma todella maukasta.

Jälkkäreissä oli tarjolla suosikkiani raparperia, joten en voinut vastustaa. Jälkiruoka oli yksi parhaista, jota koskaan ikinä syönyt. Fantastista! Hunajakennot olivat ihanan tahmeita ja mascarponen pehmeä maku sopi täydellisesti kirpeän raparperin kanssa. Ah.

Myös ystäväni valitsema juustoannos oli herkullinen.

Tämä ravintola on ehdottomasti käymisen arvoinen, jos Corkissa sattuu olemaan. Hinnat olivat kohtuulliset, palvelu ystävällistä ja ruoka maistuvaa. Isaacs

Aukioloajat:
6pm – 9.30pm

48 MacCurtain Street, Cork City
Tel: +353 (0)21 450 3805

1. Hei mäkin oon tainnu käydä tuolla! Olisinko syönyt lasagnea, tais olla ihan jees.

Irlannissa kandee mennä dösällä. Ne on hitaita (vähintään neljä tuntia Dublin-Cork) mutta ne maksaa vähän. Muutama vuosi sitten hinta oli noin 20e edestakas, noin 14e yhteensuuntaan.

2. Joo, oltiin aika äimistyneitä ton junalipun hinnasta. Seuraavan kerran matkustan TODELLAKIN bussilla!