keskiviikko 4. huhtikuuta 2012

The Blue Haven, Kinsale, Irlanti 24.3.2012

Loma jatkui aurinkoisissa merkeissä Kinsalessa. Lauantaina syötiin ihana aamiainen The Old Bank House hotellissa, jonka jälkeen jatkettiin aamupäivää kierrellen Kinsalen pienen pientä keskustaa. Kinsale on uskomattoman valloittava pieni kylä. Kinsale tuntuu aivan supersöpöltä nukkekodilta.

Olimme varanneet etukäteen hevosvaelluksen läheiseltä tallilta, jonne kävelimme ihanassa auringon paisteessa noin puolisen tuntia. Matkalla talleille löytyi paljon mielenkiintoista ihmeteltävää.

Rapumertoja

Merilevän kuivatusta

Ratsastuksen jälkeen kävelimme takaisin Kinsaleen ja kävimme juomassa smoothiet lounaaksi. Ihanan terveellistä.

Lounaan jälkeen hyppäsin taksiin ja matkasimme uuteen hotelliimme, joka sijaitsi noin 15 minuutin taksimatkan päästä Kinsalesta. Olimme etukäteen varanneet hotellin spa:sta hieronnat. Tämän jälkeen pulikoimme poreissa ja saunoimme rauhassa. Ihana loma! Hotellihuoneen ikkunasta oli mielettömän hienot maisemat.

Illallispaikaksi olimme alunperin varanneet toisen ravintolan, mutta aikatauluongelmien vuoksi päädyimme menemään Kinsalen keskustassa sijaitsevan hotelli Blue Havenin ravintolaan.

Alkuruoaksi otimme friteerattuja mustekaloja ja seafood chowderia. Mustekala oli ihanan tuoretta ja pehmeää. Chowder oli aika raskas ja turhan iso alkuruoka.

Pääruuaksi tilasimme sinisimpukoita, jotka olivat maistuvia, mutta parempiakin olen syönyt. Annokset olivat valtavia, jonka vuoksi emme enää pystyneet jälkiruokiin :-(

Seuraavana aamuna heräsimme ajoissa ja menimme uimaan, saunaan ja porekylpyyn. Runsaan aamiaisen jälkeen kävimme kävelemässä hotellin mahtavissa maisemissa.

Keväinen Kinsale

Kuva Carltonin etupihalta

Carlton sijaitsee hiukan kauempana Kinsalen keskustasta. Kinsale on erittäin suosittu lomakohde ja etenkin turistiaikana Carlton saattaa olla hyvä vaihtoehto keskustan hulinasta kauempana. Nytkin hotellivieraat näyttivät olevan lapsiperheitä ja pariskuntia. Hotellissa on aivan ihana spa, joka on tosin melko tyyris. Allasosasto on iso ja erilaisissa porekylvyissä viihtyy pidempääkin. Hotellin lähistöllä on ihania kävelypolkuja ja hotellin minibussi vie keskustaan iltaisin 3€ maksusta. Jos kaipaa enemmän menoa ja meininkiä kannattaa valita hotelli keskustasta. Hotellit kesksutassa ovat pieniä, joten huone kannattaa varata hyvissä ajoin, lomakautena varmasti useita kuukausia etukäteen. Josta pitäisi valita Carltonin ja The Old Bank Town Housen välillä, valitsisin ehdottomasti jälkimmäisen. Kinsale on suosittu polttari -ja hääpaikka. Eikä ihme, kaupungin romanttinen ilmapiiri on käsin kosketeltavaa.

Kiitos ihana Kinsale unohtumattomasta viikonlopusta!